③ It all starts with "sweating"! Lesson design techniques to attract more customers [Sweating Edition]

 The following is written in German.

Three Key Sensations for Creating Lessons That Boost Attendance! [Sweat Edition]

In the previous article, I introduced the three key sensations:

  • The satisfaction of “I sweated!”

  • The fulfillment of “I danced!”

  • The clarity of “I understood!”

All of them are very important, but among these three, MITSURU believes that No. 1 should be prioritized the most.

Since customers change into clothes that are easy to move in and can handle sweating,
please consider sweating as an essential part of any sports club experience.
Therefore, dance instructors must include content that leads to sweating.


Choose a BPM with a moderate speed

  • The sense of speed raises the heart rate and encourages sweating.

Add variations in tempo to simple dance steps

  • Construct the class with steps that the participants can follow and create a flow with speed changes.

Keep the participants moving throughout the lesson

  • With choreography structure and the instructor’s unique delivery, the participants can keep moving while enjoying themselves.


These are the key elements that promote sweating.
The ideal flow is: ② → ③ → ①.
Even a 30-minute lesson can lead to sufficient sweating with this approach.


Next is the explanation of No. 2.
“I danced!” = “I did it!”
In other words, instructors need to prepare choreography in advance that customers are likely to be able to perform.

Depending on the time slot of the class at the sports club, participants may range from their 20s to 80s.
Anyone—regardless of age or gender—can join.
Even if there is a wide range of individual differences, instructors are expected to provide guidance that allows each person to feel a sense of fulfillment.

This topic will be covered in more detail in a future blog post.


And finally, No. 3:
“I understood!” = “That makes sense—it’s more beneficial to do it that way.”

For example:
“If you go down this low, it’s like doing a squat, so you’re using your leg muscles.”
or
“If you lean your body this much, it looks more like a dancer’s move—it’ll look cool, so please try it.”

By giving this kind of verbal advice,
customers who are calm enough to listen will likely try to imitate it.

If you don’t say anything, there’s no reason for them to take action.
Rather than just moving passively,
it’s about adding life to the choreography through the instructor’s creative communication.

This No. 3 is where the strength of original dance really stands out through the way it is conveyed.


Just being conscious of today’s key points
will definitely energize your lesson.
Start by creating lessons with a strong focus on sweating!


In the next post, I’ll be talking about the second of the three key sensations for boosting attendance:
[I Danced! Edition]
We’ll dig deeper into choreography structure and dance steps that allow participants to feel “I danced!”
Please look forward to it!

______________________________________________________________________



Drei entscheidende Empfindungen für mehr Kursteilnehmer! 【Schwitzen-Edition】

Im letzten Artikel habe ich die drei wichtigen Empfindungen vorgestellt:

  • Die Zufriedenheit von „Ich habe geschwitzt!“

  • Das Erfüllungsgefühl von „Ich konnte tanzen!“

  • Die Einsicht von „Jetzt habe ich es verstanden!“

Alle drei sind natürlich sehr wichtig,
aber MITSURU ist der Meinung, dass die Nummer 1 am wichtigsten ist.

Die Teilnehmer ziehen sich schließlich Kleidung an,
in der sie sich gut bewegen können und in der Schwitzen kein Problem ist.
Deshalb sollte das Schwitzen im Fitnessstudio immer als selbstverständlich betrachtet werden.
Für Tanzlehrer bedeutet das, dass Inhalte, die zum Schwitzen führen, unverzichtbar sind.


Ein moderates BPM-Tempo wählen

  • Das Gefühl von Tempo erhöht die Herzfrequenz und fördert das Schwitzen.

Einfache Tanzschritte mit wechselndem Tempo gestalten

  • Die Choreografie sollte aus Tanzschritten bestehen, die die Teilnehmer ausführen können, mit einem dynamischen Wechsel aus schnellen und langsamen Bewegungen.

Die Teilnehmer während der gesamten Stunde in Bewegung halten

  • Durch die Struktur der Choreografie und die originelle Vermittlung des Lehrers bleiben die Teilnehmer mit Freude in Bewegung.


Dies sind die Punkte, die das Schwitzen fördern.
Die ideale Reihenfolge lautet: ② → ③ → ①
Selbst eine 30-minütige Lektion führt so zuverlässig zum Schwitzen.


Kommen wir nun zur Nummer 2:
„Ich konnte tanzen!“ = „Ich habe es geschafft!“
Das bedeutet: Der Lehrer sollte im Voraus eine Choreografie entwerfen,
die für die Teilnehmer gut machbar ist.

Je nach Uhrzeit des Kurses im Fitnessstudio nehmen Teilnehmer im Alter von 20 bis 80 Jahren teil.
Unabhängig von Alter und Geschlecht – alle sind willkommen.
Selbst wenn es große Unterschiede zwischen den Einzelnen gibt,
ist pädagogisches Geschick gefragt, damit jeder ein Gefühl der Erfüllung erleben kann.

※ Zu diesem Punkt wird es in Zukunft einen eigenen, ausführlichen Blogbeitrag geben.


Und nun zur letzten Empfindung, Nummer 3:
„Jetzt habe ich es verstanden!“ = „So ist es sinnvoller – das ergibt Sinn.“

Zum Beispiel:
„Wenn du so tief gehst, ist es wie eine Kniebeuge – du trainierst deine Beinmuskulatur.“
Oder:
„Wenn du dich so weit vorbeugst, sieht es tänzerischer aus – das sieht cool aus, probier es mal!“

Wenn solche Hinweise mündlich vom Lehrer vermittelt werden,
werden Teilnehmer, die aufmerksam zuhören können, es wahrscheinlich nachmachen.

Wenn es nicht gesagt wird, gibt es auch keinen Impuls zum Handeln.
Statt sich nur automatisch zu bewegen,
geht es darum, der Choreografie durch kreative Vermittlung des Lehrers Leben einzuhauchen (sie zu aktivieren).

Diese dritte Empfindung zeigt besonders deutlich,
wie stark die Wirkung von Originaltänzen durch die Art der Vermittlung beeinflusst wird.


Allein durch das bewusste Umsetzen der heute genannten Punkte
wird dein Unterricht spürbar lebendiger.
Fang am besten damit an, den Fokus auf das Schwitzen zu legen!


Im nächsten Beitrag geht es um die zweite der drei Empfindungen,
die zur Teilnehmergewinnung beitragen:
【Tanzen-Edition】
Ich werde tiefer auf Choreografie und Tanzschritte eingehen,
die ein Gefühl von „Ich konnte tanzen!“ vermitteln.

Freu dich schon darauf!


コメント

このブログの人気の投稿

54 A journey of self-discovery

㊺ Third Force Lesson!

75 A great achievement in shedding light on a smoldering layer!